Friday 19 August 2016

Pu-Er Tea 2012 (Tea Scene)

Biti zaposlen u medjunarodnoj koorporaciji koja ima svoje ogranke svuda u svetu ima svojih prednosti. Jedna od njih je i mogućnost da se pronadju i probaju neki čajevi koji bi inače bili teško dostupni.

Čaj o kome će danas biti reči dobio sam na poklon od kolege iz poljskog ogranka kompanije, koji je bio na službenom putu u Kini.

Kako kolega ne zna mnogo o čajevima, prilikom kupovine se rukovodio principom "ako ne znaš šta je dobro, uzmi ono što je skupo", mada značajan udeo u ceni ovog čaja svakako ima i luksuzno pakovanje.
 
Svi moji pokušaji da saznam nešto više o ovom pu eru na internetu završili su se neuspešno, delom i zbog toga što sajt kompanije Teascene postoji samo na kineskom jeziku.
Morao sam stoga da se oslonim samo na sopstvene utiske.

Kolač ovog pu era izgleda prelepo i reklo bi se da je u pitanju fermentisani čaj. Presovan je izuzetno tvrdo i teško se odvajaju komadi od njega, naročito ako, kao ja, još uvek nemate odgovarajući pribor.
 
Dovijajući se različitim tehnikama (koje su uključivale čekić i otvarač za flaše), konačno sam uspeo da odlomim komad kolača i dovoljno mrvica za sedam grama čaja, koji sam pripremio u gajvanu.
Pošto je čaj bi prilično izmrvljen, opredelio sam se prvo za dva ispiranja, a zatim za kratka prelivanja, počevši od 5 sekundi za prvo, što se ispostavilo kao dobra odluka.
Tečnost je svetlo braon boje, bistra, sa mrvicama čaja koje plivaju u njoj, a koje su posledica moje metode lomljenja kolača.
Dominantan je ukus livadskog cveća, sličan ukusu livadskog meda koji kupujem kod lokalnih pčelara. Lešnik, standardna karakteristika fermentisanih pu erova ovde se kod prvih prelivanja oseća u tragovima, da bi kod kasnijih prelivanja postao jači, ali nikad preovladjujući. Čaj poseduje prijatnu osvežavajuću gorčinu, poput zelenih čajeva ili nefermentisanih pu erova, koja ostaje u uglovima usne šupljine i ostavlja jako dug aftertejst.
Infuzija pokazuje da je ovaj čaj napravljen od velikog lišća, što je retkost kod pu erova.
Mada do sada nisam imao prilike da pijem ništa slično, na osnovu onoga što sam čitao na internetu, rekao bih da je ovaj čaj polu fermentisani pu er, od one vrste koja je fermentisala samo 25, umesto punih 45 dana, te da stoga ima karakteristike i ne fermentisanog i fermentisanog čaja.
Meni lično fermentisani pu erovi znaju da budu teški, i potrebno mi je da budem u posebnom raspoloženju da bih ih pio. Ovakva kombinacija koja donosi sa jedne strane lešnik fermentisanog pu era, a sa druge strane cvetni ukus i svežinu nefermentisanog, izuzetno mi je prijala.
Osim toga, ni sam ne znam koliko sam prelivanja dobio od sedam grama kolača. Pio sam ga ceo dan, od brzih prelivanja ujutru, postepeno produžavajući vreme, sve do kasno uveče kada je lišće ležalo potopljeni u vodi i po 3 ili 4 minuta, sve vreme prolazeći kroz nove ukuse, pri čemu čaj nije gubio ništa od svoje jačine i kvaliteta.
A kako je kolač iz 2012. godine, pa je samim tim relativno mlad, verujem da će kako vreme prolazi ovaj čaj postajati još bolji. Biće ovo svakako moj čaj za specijalne prilike.

2 comments:

  1. Tako čvrsto presovane Pu Erh diskove možeš pronaći u online trgovinama uz opisne riječi "Iron Cake". Lično nisam nikada uzeo jedan takav Pu Erh jer ga je teško odvajati. Prema onome što sam čitao tako čvrsto presovan Pu Erh sporo zrije jer nema zraka između listova kao što je slučaj kod blaže presovanih (za neke ljude je to i poželjno).

    Ono što mogu zaključiti je da tako presovan Pu Erh ima dekorativni potencijal budući da je površina diska glatka pa se otisak bolje vidi. Jednom prilikom sam vidio čvrsto presovanu ciglu crnog čaja od 1 kg sa otiskom Zabranjenog Grada koja je izgledala impresivno.

    Nadam se da ćeš uživati u svom čaju i zavidim ti na 'vezama' s posla :)

    ReplyDelete
  2. Da, verujem da dekorativni element jako utice na cenu ovakvih cajeva, narocito kada ih je potrebno prodati turistima. Mada sam ja jako zadovoljan i onim sto sdam dobio u solji. Sa druge strane moje iskustvo sa pu erom je mnogo manje nego npr. sa ulunzima, te ovo treba primiti sa rezervom.
    Spakovao sam komadic ovoga u vesu koju sam namenio tebi, te me bas zanima kakvo ce biti tvoje misljenje.

    ReplyDelete